Az Európai Bizottság kiemelkedően erős projektnek minősítette a PROCSEE projektet
A Magyar Rektori Konferencia részvételével 2015-2018 között megvalósult, a közép-kelet európai gyakorlatorientált felsőoktatási képzések (PHE) fejlesztését célzó projekt zárójelentését 2019 tavaszán értékelte az Európai Bizottság. Az értékelés az adminisztratív megfelelőség ellenőrzése mellett nagy hangsúlyt fektetett a projekt szakmai tartalmának felmérésére és a projekteredmények hasznosulásának nyomon követésére. Az értékelés szerint a konzorcium a jól strukturált projekttervet hatékonyan valósította meg, a partnerországok érintett szereplőinek bevonásával világos javaslatokat fogalmazott meg a közép-kelet európai gyakorlatorientált képzések fejlesztésére.
A Bizottság külön kiemelte, hogy a projekt keretében megkezdett disszeminációs stratégia nagyon sikeres volt a 270 disszeminációs tevékenységgel, melyeken keresztül a konzorciumi tagok közvetlenül 2.336 stakeholdert, közvetetten pedig 600.000 PHE-ben érintett szereplőt értek el.
Az MRK a hazai sikeres workshop-okat és zárókonferenciát követően a magyar képzési szcénára szabott fejlesztési javaslatokat az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak és az Emberi Erőforrások Minisztáriumának is megküldte, majd a EURASHE éves konferenciájának Budapesten történő megrendezésével a projekteredmények ismertetésének és tovább gondolásának európai szintű platformját teremtette meg.
Az MRK ITM-nek és EMMI-nek megküldött javaslatai a gyakorlatorientált képzések fejlesztésére az alábbiakban található:
PROCSEE javaslatok_EMMI_ITM_vegl
A projekt négy PHE prioritása mentén meghatározott fejlesztési javaslatokat részletesebben kifejtő, angol nyelvű „National Implementation Guide” pedig itt érhető el: